piątek, 22 maja 2015

Kuskus z jarmużem, suszonymi pomidorami i orzechami włoskimi


Orzechowa inspiracja z soczyście zielonym jarmużem...




Zdrowe i bardzo szybkie w przygotowaniu danie z kaszą kuskus i jarmużem. Polecam zwłaszcza tym, którzy nie mogą się przekonać do surowego jarmużu. Te pełne wartości odżywczych, zielone liście po delikatnym podsmażeniu na oliwie z oliwek nabierają o wiele delikatniejszego i ciekawego smaku. Kasza kuskus ma z kolei tę zaletę, że nie trzeba jej gotować, wystarczy zalać gorącą wodą i pozostawić na kilka minut pod przykryciem. Taki obiad można więc przygotować w kilka minut.
Jarmuż to skarbnica błonnika, witamin - zwłaszcza C i K, soli mineralnych - przede wszystkim potasu i wapnia oraz sulforafanu - przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe.


Składniki (na dwie porcje):
  • półtorej szklanki kuskusu, np. orkiszowego Symbio,
  • 5 garści rozdrobnionego jarmużu,
  • 2 ząbki czosnku,
  • kilka suszonych pomidorów z oleju,
  • 3 łyżki rozdrobnionych orzechów włoskich,
  • 2-3 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól,
  • czarny pieprz.



Przygotowanie:
  1. Kaszę kuskus wsypujemy do miseczki i zalewamy gorącą, lekko osoloną wodą, tak aby sięgała około 2 cm ponad wysokość kaszy. Pozostawiamy na 5 minut pod przykryciem do wchłonięcia wody, mieszając od czasu do czasu.
  2. Jarmuż i suszone pomidory kroimy na małe kawałeczki. Orzechy siekamy drobno. Zgniatamy w prasce lub ścieramy na tarce 2 ząbki czosnku. 
  3. Na patelni podsmażamy przez kilka minut na oliwie jarmuż, suszone pomidory, czosnek i orzechy włoskie. Doprawiamy do smaku pieprzem i solą.
  4. Kuskus mieszamy z zawartością patelni. Danie podajemy posypane dodatkową porcją rozdrobnionych orzechów włoskich.



SMACZNEGO ŻYCZY KUCHNIA LETYCJI! :))



2 komentarze:

  1. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Kipi kasza” na zBLOGowanych. Najciekawsze przepisy mają szanse na nagrody :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiało smakować wybornie ;)!

    OdpowiedzUsuń