środa, 4 lutego 2015

Owsianka z jabłkiem, cynamonem i orzechami


Cynamonowo-jabłkowa królowa poranków...




W rankingach najzdrowszych pokarmów świata zajmuje czołowe miejsca, dietetyczna, a jednocześnie energetyczna i sycąca, można ją przyrządzić na tysiące sposobów, świetnie komponuje się z wszelkimi owocami i bakaliami - owsianka, królowa poranków. Warto zacząć od niej dzień! 
Jest źródłem siły, ma właściwości odchudzające i odmładzające, a także lecznicze. Porcja owsianki zapewnia komórkom mózgowym i nerwowym sporą dawkę witaminy B6, która poprawia koncentrację, pamięć i szybsze przyswajanie wiedzy. Kwas pantotenowy i witamina B1, których także dostarcza owsianka, przeciwdziałają zmęczeniu w czasie wysiłku fizycznego i umysłowego. Owsianka to także źródło wielu innych  witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu i minerałów, takich jak magnez czy żelazo. Zawiera też sporo błonnika wspomagającego procesy przemiany materii i nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których organizm nie potrafi wytwarzać, więc muszą być dostarczone z pokarmem. NNKT chronią przed chorobami układu krążenia i "od wewnątrz" dbają o nawilżenie skóry. Owsianka dostarcza mnóstwo składników odżywczych przy niewielkiej ilości kalorii, zapewnia sytość na długo. Podana na ciepło z jabłkiem, cynamonem i orzechami jest idealnym początkiem dnia! :)



Składniki na dwie porcje:
  • pół szklanki otrąb owsianych,
  • pół szklanki płatków owsianych,
  • 2 szklanki mleka (można użyć roślinnego),
  • jabłko,
  • łyżeczka cynamonu,
  • garść orzechów włoskich lub pekan.


Przygotowanie:
  1. Do małego garnka wlewamy mleko, wsypujemy płatki owsiane oraz otręby, dodajemy obrane i pokrojone w kostkę jabłko. Gotujemy na małym ogniu przez około 5-7 minut, aż płatki i jabłko zmiękną, a owsianka zgęstnieje. Doprawiamy cynamonem.
  2. Owsiankę nakładamy do miseczek i ozdabiamy orzechami.

SMACZNEGO ŻYCZY KUCHNIA LETYCJI !! :))

14 komentarzy:

  1. w sam raz na super śniadanko pyszno-zdrowe :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, pozdrawiam i już zaglądam do Ciebie :)

      Usuń
  2. Rzeczywiście płatki owsiane są bardzo zdrowe. A owsianka to super śniadanko, szczególnie gdy jest przyrządzona tak, jak twoja!! Pozdrawiam ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i pozdrawiam równie ciepło :))

      Usuń
  3. Oo, dawno nie jadłam takiej owsianki. Chyba nadszedł czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha...ostatnio jadam owsiankę codziennie na śniadanie. Wczoraj także miałam z jabłkiem i cynamonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie również owsianka to codzienne śniadanie, szczególnie w zimie i z dużą ilością cynamonu!! :)

      Usuń
  5. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście płatki owsiane są bardzo zdrowe. A owsianka to super śniadanko, szczególnie gdy jest przyrządzona tak, jak twoja!! Pozdrawiam ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń