Tuesday 16 June 2015

Ciasto z truskawkami i kruszonką


Mała, truskawkowa miłość...




Przed Wami pyszne, łatwe w przygotowaniu ciasto z truskawkami i kruszonką - moje ulubione w ostatnim czasie. Jest zrobione z prostych składników, które zwykle mamy w domu pod ręką, głównie na mleku, a nie na tłuszczu. Wyobraźcie sobie soczyste truskawki na miękkim, puszystym cieście pod słodką kruszonką... Naprawdę trudno im się oprzećPodaję składniki na bardzo małą, okrągłą, tortową blaszkę średnicy około 20 cm. Jeśli chcecie zrobić większe ciasto, przygotujcie je z podwójnej porcji. :)



Składniki (na małą, okrągłą blaszkę średnicy 20 cm lub keksówkę):
- Na ciasto:
  • 2/3 szklanki mleka,
  • 4 łyżki oleju,
  • jajko,
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
  • nieco ponad pół szklanki cukru (u mnie trzcinowy),
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.
- Owoce:
  • 12 średniej wielkości truskawek.
- Na kruszonkę:
  • 30 g masła,
  • 4 łyżki cukru (u mnie trzcinowy),
  • pół szklanki mąki pszennej,
  • 2-3 łyżki otrąb owsianych.


Przygotowanie:
  1. W jednej misce mieszamy ze sobą dokładnie składniki mokre, czyli mleko, olej i jajko. W drugiej misce mieszamy ze sobą dokładnie składniki suche, to jest mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Następnie składniki suche przesypujemy do mokrych i mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Ja do mieszania używam zwykłej ręcznej ubijaczki do jajek, ale można też użyć miksera.
  2. Tak przygotowaną masę wylewamy na natłuszczoną olejem blaszkę (ja użyłam okrągłej, o średnicy 20 cm). Na jej powierzchni układamy umyte wcześniej i przekrojone na połówki truskawki. Nie możemy dać ich za dużo, bo ciasto będzie mokre. Ja daję zwykle około 12 sztuk.
  3. Przygotowujemy kruszonkę z podanych składników, siekając je wszystkie razem nożem na desce i trochę ugniatając palcami. Kruszonkę rozsypujemy na ciasto.
  4. Pieczemy 40-45 minut w temperaturze 180°C.



SMACZNEGO  ŻYCZY KUCHNIA LETYCJI! :))

1 comment:

  1. Zapachniało latem... :) Na szczęście udało mi zamrozić truskawki z ogródka, więc jest szansa, że jesienią też zjem takie przepyszne ciasto :)

    ReplyDelete